חיבור תיבת מייל למערכת - Gmail

חיבור תיבת מייל למערכת - Gmail

הקדמה: אחת מהדרכים לקבלת קריאות במערכת היא חיבור תיבת מייל. שיטה זו לקליטת קריאות היא מעט פחות מומלצת מהאחרות, כיוון שהיא מאפשרת משיכת מידע מאוד מצומצמת עבור כל קריאה, וקשה לבצע הפרדה לסוגי קריאות שונים (ולכן דורשת יותר עבודה של הטכנאי לסווג ולהגדיר שדות).
עם זאת, נדרש לחבר תיבת מייל לצורך הוצאת מיילים מהמערכת - נוטיפיקציות אוטומטיות, תגובות הטכנאי\משתמש הקצה, תזכורות וכו'...
במדריך הבא, נדגים כיצד יש לחבר תיבת מייל של Gmail.

  1.  יש לוודא שקיימת ברשותכם תיבת מייל ריקה (שאין כלום באינבוקס שלה), שאתם יודעים את הסיסמא עבורה, ושהשם שלה מספיק אינטואטיבי עבור משתמש הקצה.

  2. תחילה יש להגדיר את תיבת המייל כזמינה, ולהוסיף אותה לרשימת כתובות המייל המזוהות במערכת - 
    * נתיב: Admin > Mail Settings > Mail Addresses


    * יש להוסיף תיבה חדשה ע"י לחיצה על "New Email" , תופיע תיבה בחלק העליון של המסך, שם תוכלו להזין את כתובת המייל :


    * וריפיקציה - באופן אוטומטי לאחר הוספת תיבת המייל, ישלח מייל אישור לכתובת שנוספה, תידרשו תחילה להיכנס לתיבה, ולמייל האישור שנשלח אליכם, וללחוץ על הקישור המצורף:


    * לאחר לחיצה על הקישור, תראו שהסטטוס המופיע ליד כתובת המייל במערכת הפך מכתום לירוק (Verified)
     
  3. על מנת להגדיר תיבת מייל שינה של Microsoft יש להחליף להגדרות תיבה מותאמות אישית


  4. ההגדרות המותאמות מחולקות ל-2 -

    הגדרת מיילים נכנסים:
    * שם השרת: Imap.gmail.com
    * שם יוזר : כתובת המייל אותה הוספתם בסעיף 2
    * סיסמא : יש להיעזר במדריך הבא לצורך יצירת סיסמא
    * כתובת מייל: כתובת המייל אותה הוספתם בסעיף 2
    * סוג המייל: IMAPS (Port 993)
    * תדירות הניטור: יש לבחור כל כמה זמן המערכת פונה לתיבת המייל ומושכת ממנה קריאות
    * צ'ק בוקס שבחירה בו מאפשרת גם למשתמשים שהמייל שלהם לא קיים במערכת (ספקים חיצוניים למשל), יוכלו לפתוח קריאות במערכת.

    הגדרת מיילים יוצאים:
    * שם השרת: smtp.gmail.com
    * שם שולח : שם שיופיע על המיילים היוצאים, יכול להיות גם כתובת המייל אותה הוספתם בסעיף 2
    * תגובה למייל: כתובת המייל אותה הוספתם בסעיף 2
    * סוג המייל: SMTP With TLS (Port 587)
    * שם יוזר : כתובת המייל אותה הוספתם בסעיף 2
    סיסמא : יש להיעזר במדריך הבא לצורך יצירת סיסמא

    חשוב: ניתן להגדיר שלא מאפשרים יצירת קריאות דרך המייל כלל. במקרה כזה,  ישלח למשתמש הקצה מייל אוטומטי שמסביר שלא ניתן לפתוח קריאות דרך מייל זה, והוא יקבל קישור שיפנה אותו לפורטל.


  5. לסיום יש לבדוק שמיים נכנסים ויוצאים מהמערכת באופן תקין:
    * לבדיקת מייל נכנס יש לשלוח מייל לכתובת המייל שהגדרתם ולראות שהוא נפתח כקריאה תחת Requests
    * לבדיקת מייל יוצא, יש לוודא שהנוטיפיקציה ליידוע משתמש קצה על פתיחת קריאה מסומנת, ולאחר פתיחת קריאה היא אכן מגיעה לכתובת המייל של הפותח.
בהצלחה!
צוות Software-Sources

    • Related Articles

    • הגדרת חיבור Microsoft Graph עבור תיבת המייל במערכת ServiceDesk

      מערכת ServiceDesk Plus משתמשת בתיבת המייל לצורך פתיחת קריאות עבור המשתמשים. יש צורך בחיבור תיבת המייל על מנת למשוך את המיילים ממשתמשי הקצה למערכת שם היא נותנת להם מזהה ייחודי ואפשרויות לביצוע פעולות נוספות כמו מעקב אחר התקלה, שיוך לפרויקטים, מעקב אחר ...
    • הוספת משתמשים למערכת OPM

      הקדמה: במסמך הבא נפרט כיצד להוסיף משתמשים למערכת, ניתן ליצור משתמש מקומי או לייבא מ Active Directory. תפקידים במערכת - Roles : Administrator - גישה לא מוגבלת read\ write לביצוע פעולות בכלל חלקי המערכת. Operator - משתמש read-only, מיועד לביצוע ...
    • העלאת רישוי למערכת

      העלאת רישוי למערכת לאחר התקנת המערכת רצוי להזין את הרישוי הניתן על ידי הספק. 1) ניגש לאייקון המשתמש בצד ימין למעלה ונבחר License. 2) בחלון שנפתח נלחץ Browse ונבחר את קובץ ה xml (רשיון) ולאחר מכן נבחר Upgrade. 3) במידה והרישוי הועלה בהצלחה תופיע ...
    • הוספת דומיין למערכת

      הקדמה: אחד השלבים הראשונים בהטמעה הוא הוספת הדומיין, והגדרתו בDNS. פעולה זו משרתת שתי מטרות עיקריות. הראשונה - לאחר וריפיקציה של הדומיין ב-DNS יהיה ניתן להגדיר את הURL איתו נכנסים היוזרים והטכנאים כך שיקוסטם אליכם. השניה - יוזרים ששייכים לדומיין ...
    • עדכון גרסה למערכת ServiceDesk

      היצרן פועל כל הזמן לעדכון באגים קריטיים ופחות ומוסיף לעיתים יכולות חדשות למערכת. לכן, יש צורך לשמור על מערכת מעודכנת לגרסה האחרונה ככל הניתן. הגרסה הנוכחית בה אתם משתמשים נמצאת בלשונית About: (בתמונה השמאלית ניתן לראות האם קיימים עדכונים זמינים ...